Blogger Backgrounds

About Me

My photo
hye y'all. my name is nurshazrina. if u wanna know about me,just read my whole life story that is specially wrote by me to all of my peers out there. since i was child,i've been interested with make up and wedding dress planning design. it was my ambition. . totally my dream n i dreaming to be come true one day or maybe a soon:D to make up all of this story,i want to tell u about the person that i've interested to be;someone who is really gorgeous for me. she's working as a SAL IMAGE BRIDAL make up at batu pahat JALAN SULTANAH. mostly all of her aisle n her make up is very beautiful compare to the others. last but not least,all of my friend has call me rina or shazrina. so do call me like that n lastly just read my whole story n your comment really appreciated.:)

Tuesday 29 November 2011

rahsia keserasian menurut urutan kelahiran

Percaya atau tidak, orang-orang tua memang selalu menghubungkan hari dan tarikh kelahiran , mahupun urutan kelahiran kita dalam hal jodoh dan keserasian pasangan.. Jika kombinasinya tidak sesuai, dengan cepat mereka mengatakan si dia bukan jodoh kita. Benarkah demikian? 

Sekadar ingin tahu, tak ada salahnya anda mengetahui kombinasi seperti apakah yang baik menurut para orang tua zaman dulu? Siapa tahu ada persamaan dengan hubungan anda dan si dia saat ini? Kononnya, kombinasi hubungan yang sesuai adalah anak tunggal berpasangan dengan si bungsu, si sulung dengan si bungsu, si tengah dengan si bungsu. Kombinasi lainnya adalah sebagai berikut: 


Konon katanya pasangan ini akan mengalami masalah-masalah dan kesulitan untuk menuju pada hubungan yang lebih baik mahupun yang lebih menyenangkan. 

Si Sulung dengan si Tengah 
Katanya si tengah memiliki kepandaian untuk menyenangkan pasangannya. Selain itu juga si tengah ini merupakan pasangan yang secocok bagi siapa saja dan mudah diajak berbincang 

Si Tengah dengan si Tengah 
Memiliki potensi untuk serasi di antara satu sama lain. Meskipun keduanya si tengah, namun bila salah satu lebih cenderung bersikap sulung dan yang lainnya agak kebungsuan, keduanya merupakan pasangan yang serasi. 

Si Tengah dengan si Bungsu 
Keduanya akan menjadi pasangan serasi bila si tengah memiliki kecenderungan ke sulung. Jika si tengah memiliki sikap tengah, mungkin saja dia akan terpengaruh dengan gaya hidup si bungsu yang suka akan keseronokan serta menimbulkan masalah seperti pernikahan si bungsu dengan si bungsu. 

Si Sulung dengan si Bungsu 
Kombinasi paling bagus, si sulung dapat mengajar si bungsu bagaimana mengurus hidup dengan lebih baik dan serius. Si bungsu akan dapat mengajarkan si sulung bahawa wajar saja bersenang sekali-kali. 

Si Bungsu dengan si Bungsu 
Berhati-hatilah kerana anda berdua memiliki kecenderungan yang sama, iaitu suka bersenang-senang. Tapi jika anda berdua sudah melewati batas kawalan, maka hubungan anda berdua tidak akan berjaya. 

Anak Tunggal dengan anak Tunggal 
Keduanya akan memiliki keegoan tinggi sehingga diperlukan banyak waktu untuk hidup rukun dan saling mendukung. 

Paparan di atas hanyalah mitos dan kepercayaan dahulukala. Percaya atau tidak, semuanya kembali pada diri anda.